Wróć doAktualności

Przedsiębiorco – czy zaktualizowałeś regulamin sklepu internetowego?

Aktualność

1 stycznia 2023 roku weszły w życie przepisy, które powodują konieczność zaktualizowania regulaminów sklepów internetowych. Zmiany w polskim prawie są spowodowane implementacją trzech unijnych dyrektyw: Omnibus, Towarowej i Cyfrowej. Nowe przepisy mają na celu wzmocnienie ochrony konsumentów. Dzięki nim klienci mają otrzymać od sprzedawców więcej informacji np. o obniżce cen.

O jakich najważniejszych aktualizacjach należy pamiętać?

  • każdy przedsiębiorca ogłaszając promocję lub wyprzedaż, oprócz aktualnej ceny będzie musiał podawać także cenę najniższą z 30 dni poprzedzających zniżkę,
  • na platformach internetowych np. Allegro lub OLX  należy wskazać, czy dany sprzedawca jest przedsiębiorcą,
  • każdy przedsiębiorca musi podać kontaktowy numer telefonu,
  • sklepy internetowe powinny prześledzić swój regulamin pod kątem występujących w nim pojęć – znika pojęcie rękojmi za wady, a w jego miejsce pojawia się niezgodność towaru z umową,
  • skróceniu uległ czas odpowiedzi na reklamację (z 30 dni do 14 dni),
  • przedsiębiorca ma obowiązek informowania o dostępnych aktualizacjach np. gier czy oprogramowania.

Nowością jest wprowadzenie definicji usługi cyfrowej. Jest to niezwykle istotne, ponieważ zmieniają się zasady odstąpienia od umowy. W przypadku umów o dostarczanie usług cyfrowych konsumenci mają 14 dni na odstąpienie umowy. Odnośnie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, konsument nie ma prawa odstąpić od umowy, jeśli zajdą określone warunki np.: rozpoczęcie świadczenia za wyraźną i uprzednia zgodą konsumenta, że został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

Przypominamy, że każdy przedsiębiorca powinien dokonać indywidualnej oceny własnej dokumentacji w świetle zmian wprowadzonych nowymi dyrektywami.

Skontaktuj się

    Go to top