E-Doręczenia, czyli nowa forma komunikacji obywateli z administracją publiczną
E-Doręczenia jest to nowe rozwiązanie zmierzające do cyfryzacji obiegu korespondencji, w tym zakłada otrzymywanie i wysyłanie korespondencji bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów i Poczty Polskiej.
Zgodnie z przepisami nowa forma wysyłki dokumentów ma być równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą zobowiązane do założenia i korzystania z elektronicznej skrzynki oraz umieszczenia swojego adresu w Bazie Adresów Elektronicznych (BAE).
Przedsiębiorcy wpisani do KRS przed 10 grudnia 2023 roku, będą musieli wpisać adres do e-Doręczeń do BAE nie później niż 10 marca 2024 roku. Od 10 grudnia 2023 roku wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń stanie się elementem wniosku o wpis do KRS. Dla przedsiębiorców wpisanych do CEIDG przed 31 grudnia 2023 roku, posiadanie adresu do e-Doręczeń stanie się obowiązkowe od 1 października 2026 roku.
Wprowadzenie e-Doręczeń może stanowić wyzwanie dla wielu spółek prawa handlowego. Wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń można składać poprzez formularz dostępny online. F/K Legal udziela wsparcia przy założeniu konta..