Wróć doAktualności

Dyrektywa Omnibus – rewolucja w prawie konsumenckim, która na zawsze zmieni wyprzedaże

Aktualność

Przedsiębiorco, w najbliższym czasie czeka cię wiele istotnych zmian dotyczących organizacji oraz reklamowania wyprzedaży, a także obowiązków informacyjnych odnoszących się do prezentowania cen, wynikających z unijnej dyrektywy Omnibus.

Najważniejsze założenia dyrektywy to:

  • ukrócenie procederu „fałszywych” promocji,
  • wprowadzenie nowych obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców w zakresie e-commerce,
  • ustanowienie nowych zasad prowadzenia reklamy produktów.

Przedsiębiorcy będą zobligowani m.in. do informowania o najniższej cenie danego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki czy też fakcie indywidualnego dostosowania ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań.

Niedopełnienie tym obowiązkom może skutkować nałożeniem kary nawet do 40 tysięcy złotych.

Termin na dostosowanie się do nowych przepisów upływa 28 maja 2022 r. – na ten moment jednak brak polskiej ustawy, precyzującej unijne przepisy.

Prawnicy Kancelarii na bieżąco monitorują ten temat – nie wahaj się napisać do nas na biuro@fandk.com.pl. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

Skontaktuj się

    Go to top