Dyrektywa Omnibus – rewolucja w prawie konsumenckim, która na zawsze zmieni wyprzedaże
Przedsiębiorco, w najbliższym czasie czeka cię wiele istotnych zmian dotyczących organizacji oraz reklamowania wyprzedaży, a także obowiązków informacyjnych odnoszących się do prezentowania cen, wynikających z unijnej dyrektywy Omnibus.
Najważniejsze założenia dyrektywy to:
- ukrócenie procederu „fałszywych” promocji,
- wprowadzenie nowych obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców w zakresie e-commerce,
- ustanowienie nowych zasad prowadzenia reklamy produktów.
Przedsiębiorcy będą zobligowani m.in. do informowania o najniższej cenie danego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki czy też fakcie indywidualnego dostosowania ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań.
Niedopełnienie tym obowiązkom może skutkować nałożeniem kary nawet do 40 tysięcy złotych.
Termin na dostosowanie się do nowych przepisów upływa 28 maja 2022 r. – na ten moment jednak brak polskiej ustawy, precyzującej unijne przepisy.
Prawnicy Kancelarii na bieżąco monitorują ten temat – nie wahaj się napisać do nas na biuro@fandk.com.pl. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!